2011. december 28., szerda

nagyonnagyonagyonagyonagyon -nagyon álmos vagyok=(elfogyott a kóla!vissza kell utaznom, és ott nincs netem, ráadásul hajat kell festenem-->eljött az apokalipszis!='(
:P

Dürer

tegnap ezt találtam:


erre most PONt nincs 40ezrem=D....de Michelangelo képeket nézve mindig feltöltődök=)

a bookline.hu-n(itt 40, Libriben évekkel ezelőtt még másfélszer ennyiért láttam) bele is lehet lapozni, ezeket onnan :






de az én kedvenceim Michelangelo-tól(bár én minden portéját imádom):

első nagy kedvenc volt(fotóról régen le is rajzoltam)a Pieta


majd a Mózes:


az urbinói Lorenzo de Medici siremlékén a Hajnal és az Alkony allegórikus alakjai:

nem nagyon értettem a Hajnalról miért nem találok soha képet külön, most ebből a blogon talált valamivel a szokásostól nagyobb méretű/közelibb fotóból megértetettem
naná, hogy a nő mindig a negativabb alak, az Alkony:


Giuliano-én:

Éj és Nappal
itt is a női alak az Éj

az Éj-szonett:
''Aludni jó, és kőből lenni még jobb,
míg szégyen s gyalázat úr a világon.
Mily szerencse: se éreznem, se látnom!
Ne kelts föl hát, s ó! csendesen beszélj ott.''
---->ez az egyik kedvenc idézetem, de megtaláltam ezt több blogon is kicsit más fordiitásban:

''Giovanni Battista Strozzi :
Az éjt, mit édes álomban pihenve
látsz itt, egy Arkangyal metszette kőbe.
Ha márvány is, élet lehell belőle,
ha nem hiszed, s szólítanád: felelne.

Michelangelo válasza:
Jobb nekem így, aludni kőbe metszve,
míg gyász, s a szörnyű szégyen az úr a földön,
ne lássam és ne érezzem. Könyörgöm,
álmom ne űzd el; Óh ne szólj a csendbe.''




és a Nappal befejezetlenül:

&

és néhány tanulmány(ebből az összest be lehetne rakni ide-nagyon szeretem az ilyen finom ceruza- és krétarajzokat!)





nini mi működőképes már-nagyjából-bár még csak a kezdőoldal van meg=D:

http://hecendorfer.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése