2023. június 7., szerda

Walter Scott:A lammermoori nász

 Walter Scott: A lammermoori nász

#szépirodalom

Jó sok éve láttam (először) az Erkel Színházban a Lammermoori Lucia -Donizetti operáját, Miklósa Erikával a címszerepben.
Nagyon szeretem az olasz operákat, és ez a darab és a művésznő varázslatos hangja egyértelműen a kedvenceim közé emelték ezt a darabot. (Egyébként híres áriáját sokan tudtukon kívül is ismerhetik "Az ötödik elem" híres kék dívás jelenetéből.)
2016-ban a születésnapomra Unokatesómtól megkaptam a balladát feldolgozó regényt is, de valamiért csak most került rá sor, hogy elolvassam. (Pont így volt a jó egyébként, mert mielőtt belekezdtem, épp csak annyira emlékeztem, hogy egy gyönyörű tragikus ballada két fiatal szerelmesről.)
Csak kulcsszavakban, kedvcsinálónak:
18. század - lápvidék- kísértet járta, omladozó vártorony-Skócia várkastélyok-"boszorkányok"-átok-tragikus jóslat-ifjú szerelemre lobban halálos ellenségének lánya iránt-párbajra szomjazó fiatal nemesek-gonosz ármánykodó "bAnya"-téboly

Ahogy az operát nézve, úgy most a könyvet olvasva is a hatása alá kerültem, szomorkodom pár napot Lucy Ashton és Edgar Ravenswood tragédiája miatt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése